HTML

Ferrari 1:43

1:43-as méretarányú utcai és Forma 1-es Ferrari modellautók blogja.

Friss topikok

Asterix és Obelix - IXO Ferrari 125 S 1:43 és Elite Ferrari 125 S 1:18

=xapa= 2010.10.30. 15:01

Ferrari 125 S. Nehéz találóan megfogalmaznom azt, amit ezzel az autóval kapcsolatban érzek, hiszen az első, "Ferrari" nevet és ágaskodó lovacskát viselő gépezet, ami Enzo Ferrari kezei közül kikerült. (Az Auto Avio 815-ről itt és most csak ebben a zárójelben emlékezek meg.) Egy korszak és egy mítosz kezdődött el vele, de nem szeretnék nagyon cukormázas közhelyekben tocsogva elmerülni ebben a témában, szóval pár szót magáról a típusról:

1947 májusában gördült ki a 125 S képében az első négykerekű paripa a maranellói istállóból. Nem vitték túlzásba a "szériát" Enzoék, hiszen mindössze 2 példány készült belőle, és eredeti darab nem is maradt meg az utókornak. Gioacchino Colombo munkáját dícséri a mindössze másfél literes, mégis V12-es, 118 lóerős motor, és Luigi Bazziét a mai szemmel is szép idomú, áramvonalas karosszéria. A legelső Ferrari a mindössze 650 kg-os tömegével és a 210 km/h végsebességével méltó nyitánya volt az autógyártás cavallino rampantét viselő fejezetének. Franco Cortesevel a volánnál az 1947 májusi piacenzai versenyen meg is mérette magát a Tipo 125, de az első győzelemre a két héttel későbbi római futamig még várni kellett.

Mivel valóban egy kivételes Ferrari típusról van szó, azon kevés Ferrarik egyike, amelyeket két méretarányban is a gyűjteményemben tudhatok.

Ezzel a Ferrari bloggal nem titkolt célom, hogy az 1:18-as Ferrarikra specializálódott gyűjtőtársaim figyelmét egy kicsit az 1:43-as gépezetek felé fordítsam. Természetesen egy 1:43-as modell sohasem fogja tudni utolérni egy 1:18-as részletgazdagságát, de a technológia fejlődésével azért egyre hihetetlenebb aprólékosság kezd kibontakozni ebben a kis méretarányban is, elég csak a legújabb kori Elite 1:43-asok egyikét kézbe venni. Sőt, egy ilyen újkori gépezet arcpirító kiütéssel küldene haza egy '90-es évek elejéről származó 1:18-as Bburago vagy Maisto gépsárkányt bármilyen súlycsoport, akarom mondani méretarányfüggetlen modellautó boxmeccsen. (Feltéve, ha a pofonokat a modellek kidolgozottsága szerint, és nem a tömegük szerint osztják :) )

Ezért is döntöttem úgy, hogy az első posztban azonnal egymásnak eresztem a két méretarányt: az 1:43-asokat képviselő IXO (aminek szerintem az egyik legszebb munkája van a mütyürkék világában) nem holmi Bburago szintű nagy vassal, hanem az Elite egyik legjobban sikerült 1:18-asával fog farkas, vagyis lószemet nézni.

Utóbbi kijelentést azonnal finomítanom is kell, ugyanis, ahogy lentebb is olvasható lesz, az IXO Ferrari 125 S sajnos "csak" egy "bliszteres" gépsárkány. A bliszteres dobozban kiadott IXO modellek a "rendes", kemény műanyag plexidobozos kiadásoktól nem csak csomagolásban, hanem minőségben is egy szerényebb szintet képviselnek (cserébe viszont olcsóbbak is). Nem mondom, hogy akkora a különbség egy bliszteres és egy teljes értékű (vagy Forma 1-es esetén egy La Storia) IXO modell között, mint egy sima HW és egy Elite között 1:18-nál, de azért bizonyos részleteknél majdnem ekkora a differencia. Tehát-tényleg nem előre magyarázva az 1:43-as gép bizonyítványát-egy "butított" verzió fogja most képviselni a kisebb méretarányt, egy igazán jól sikerült nagyméretű gépezettel összehasonlítva.

Ha Asterix és Obelix valami gall varázslat folytán átalakulnának Ferrari 125 S modellautóvá, minden bizonnyal úgy néznének ki, mintha egymás mellé parkolnánk az 1:43-as és az 1:18-as gépezetet.

Mivel Asterix és Obelix véletlenül sem voltak ellenségek, a továbbiakban én sem ellenfélként állítom be a két modellt (ezért is törekedtem a címben a "versus" kifejezés helyett az "és" kötőszóra). Inkább tekintsünk az alábbiakra úgy, mintha két, egyformán kiváló gall hős erényeit és hibáit állítanánk egymással párhuzamba. Lássuk először "Asterixet", a római legionáriusok kisebb termetű aprítóját:

Az IXO mütyürkéje az egyetlen Ferrari modellem ezidáig, amit Olaszországban vásároltam, sőt... Igazából ez a kis gépezet indította be újra a 2004-ben megszakított gyűjtői pályafutásomat. (Kizárólag Bburagók voltak addig a gyűjteményemben, és annyira meglepett ennek a kis IXO-nak a finomsága, hogy eldöntöttem, folytatom a modellautós gyűjtögető életmódot.) Egyébként ahogy az lenni szokott, egy totális véletlen folytán akadtam rá az egyik jesolói újságosnál 2007-ben erre a 125 S-re. Újságosbódéban azért  lehetett Ferrari modellt venni, mert a la Repubblica magazin a Ferrari fennállásának 60. évfordulója tiszteletére indított egy újságsorozatot, és a sorozat minden egyes részében egy-egy Ferrari típusról lehetett olvasni (persze olasz nyelven) egy kis füzetkényi anyagot, és a füzetkéhez meg volt mellékelve egy, az adott típust megformáló 1:43-as méretarányú bliszteres csomagolású IXO modellautó is. Az egész pakkért 10 EUR-t kért az újságárus hölgy, szóval ez a legjobb áron beszerzett IXO modellem azóta is. A csomagolás hátoldalát végignézve egész szép kis kollekciót össze lehet gyűjtögetni ilyen újságmellékletekből, az e-bayen sűrűn fel is bukkan ezen sorozat egy-egy példánya.

 "Obelix" is megérdemel egy kis előzetest:

Ahogy fentebb is írtam, szerintem az Elite egyik legjobban sikerült egytizennyolcas modellje a 125 S. Ettől függetlenül sokáig nem akartam, hogy ebben a méretarányban is meglegyen ez a típus, de 125 S nélkül egy egytizennyolcas gyűjtemény olyan, mint egy mondat az első nagybetű nélkül, ezért, nameg a modell lenyűgöző szépségéért mégis bevállaltam Petryx mestertől egy igazán jó áron kínált példányt.

Ennyi mellébeszélés után állítsuk makró üzemmódba a fotómasinát, és nézzük meg közelebbről a két vitézt. Kezdjük a vizsgálódást a modellek elejénél:

Bliszteres kiadás ide vagy oda, ez bizony mestermunka a javából. Nagyon precízen elhelyezett, szó szerint hajszálvékony krómkeretek a hűtők körül, szinte mikroszkopikus méretű Ferrari matrica, ezeket mindenképp piros pontot érdemlő részleteknek értékelek. Gondolom a motorindító kurbli csatlakozására szolgál az a kis lyuk, ami az eredeti fotókon és az 1:18-as Elite-on a hűtőmaszk alján látható. Na, az itt hiányzik, csak egy kis krómpaca utal a helyére. A fényszórók kicsit gombszeműre sikerültek, de legalább szép krómkeret jutott ide is.

"Obelix" részletesen kidolgozott pofával képes vicsorogni az ellenfélre: a hűtőmaszk mögött látszik a szép, aprólékosan megvalósított motorhűtő. Arányaiban viszont az 1:43-hoz képest mintha kicsit vastag lenne különösen a fényszórók alatti 1-1 hűtőrács, és talán Ferrari matricából is elkelt volna egy kisebb. A fényszórók viszont-habár a fotó ezen része csak két világos pöttyöt mutat-szép foncsorozást kaptak,és úgy általában is hibátlanok.

Mindig is lesznek részletek, amiknél 1:43-as soha nem fog tudni labdába rúgni 1:18-al szemben, ilyenek a motore, csomagtartó, utastér, és egyéb, makrófotónak való apróságok. De ugyanígy vannak részletek, amiknél az 1:43 adja fel még egy ideig a leckét az 1:18-nak: ilyenek a kis ajtórések, hűtőbordák, mint ezen az IXO-n is. Persze itt ismét felmerül a Labdacs blogján is sokat emlegetett "kevesebb több elv", vagyis hogy tényleg annyira fontos-e, hogy egy modellnek nyíljon mindene, ha cserébe a valósághűség csorbul. Mindenesetre ez a kis IXO műszer nem nyitogatja semmijét, cserébe szép, finom "ajtórésekkel" és kopoltyúkkal operál.

A kopoltyúk az Elite-on is hozzák a kötelezőt, és mivel egy valóban jól sikerült modellről van szó, a nyitható ajtó és motorháztető, illetve a csomagtartó is egész szolid ajtórésekkel lett megvalósítva. Azonban a fair play szellemében nem fogjuk most őket kinyitni, tehát senki ne várjon motore és csomagtér fotókat (mivel nyitott autóról van szó, az utastérbe be fogunk nézni ajtókinyitás nélkül is.) Olyan területen, ami ennél az 1:43-as gépezetnél nem létezik, nem lenne tisztességes az összehasonlítás, szóval ezekért a motore és csomagtér belső fotókért Labdacs 1:18-as blogjának Elite 125 S bemutatójáig várni kell.

Mielőtt az utastér felé fordítanánk az objektívet, a 125 S egyik nagyon is jellemző részéről kell szót ejteni. Ez pedig a kis plexi bogárfogó "szélvédő". Most először hivatkozok a bemutató során "Asterix" már korábban is említett "butított IXO" jellegére: véletlenül se gondolja a kedves olvasó, hogy a képen látható szélvédő, minőségét tekintve az elérhető abszolút csúcs ebben a méretarányban. A következő posztban az 1:43-as Elite 166 MM-ről lesz szó, ami egy ízig-vérig prémiumkategóriás kis műszer, érdemes lesz majd egy pillantást vetni az azon levő kis üvegtáblákra. Ennél az IXO gépezetnél viszont el kell ismerni, ez a kis bogárfogó elem a vastagsága alapján valószínűleg atommeghajtású, páncéltörő sisakkal felfegyverkezett 1:43-as bogarakat is fel tudna tartóztatni.

Nem úgy az Elite ugyanezen alkatrésze, ami annyira pengevékony, hogy nem is bocsátkozok fölösleges dicshimnusz gépelésbe, a kép önmagáért beszél...ez igen.

Ha nem én írnám a posztot, akkor leginkább az utastérre lennék kíváncsi: vajon mit lehet kihozni mütyürke méretarányban egy ilyan amúgy is mütyürke kütyükből álló területből? Lássuk!

Szerintem láttunk már ettől messze rondább műszerfalat 1:18-as méretarányban. Számomra a leginkább tetszetős rész a kormány: nemcsak arra figyeltek (ami sok 1:18-asról szintén nem mondható el) hogy fa színű legyen a kormánykerék, és fémszínűek a küllők, hanem valami szuper tűhegyes ecsettel a kormány szegecselését is megvalósították. Szép. Maga a műszerfal persze kicsit egyszerűnek hat így a fotón az amúgy skálázott, de festett műszereivel. (Vagy matricák ezek? Tényleg  nem tudom eldönteni, mindenestre ha matricáról van szó, akkor nagyon vékony anyag.) Az viszont biztos, hogy a műszerfal élőben, a saját kis pár mm-es méretében egy élethű kis szerkezetnek néz ki. Ami az utasteret illeti, szintén nincs szégyenkeznivalója az IXO-nak, minden lényegesebb elem ki van festve (ülések, váltógomb, ajtózseb, pedálok). Talán a visszapillantó tükör lehetne kevésbé vastag, de ezt inkább csak azért írtam, hogy valami hibát is megjegyezzek.

"Obelix" igazi arzenált visel a ruhája alatt: a kormány itt is szegecselt, gyönyörűek a műszerek, festett kapcsolók, gumiharanggal ellátott váltókar, kézifékgomb a kézifékkaron, plüssel bevont lábtér, kellemes tapintású ülések: bellissima. Egyszerűen tökéletes.

Külön szeretném felhívni a figyelmet az egyetlen, bal oldali ajtóra, ami az IXO esetében tisztességes munka, egy szép kis ajtózseb, és semmi extra...

...de az Elite valódi huzalból készült ajtóbehúzó alkalmatossága nálam az egyik legjobb része a modellnek:

Minden modellautó sarkalatos pontja egy kerek alakú tárgy: maga a kerék, illetve a felni. Sajnos ismét utalnom kell arra, hogy jelen esetben egy butított IXO verzióról beszélünk.

Egy teljes értékű IXO, mint pl.: a saját IXO Ferrari 375-ösöm (ami nemsokára szintén be fog mutatkozni a blogon) vagy a következő posztban szereplő Elite 166 MM ettől fényévekkel szebb, élethűbb felnivel, részletesebben kidolgozott küllőkkel bír. Szóval itt most egy pici fekete pontot beírok "Asterixnek", de azt azért megjegyzem, hogy 1:18-ban is látni ilyen felniket, alap HW, Guiloy, Bburago gépeken.

"Obelix" viszont kitűnő formában van itt is, szinte már zavarban érzem magam, hogy róla alig írok valamit, de tényleg, mit lehet egy ilyen felnihez hozzáfűzni az őszinte elismerésen túl:

Lassan közeledünk a megmérettetés végéhez, az autók végei vannak már csak hátra. Fenék téren nincs nagy baj az IXO mütyürkéjével...

...habár a hátsó féklámpa inkább egy elvakart pattanáshoz hasonlít. De a karosszéria szép, ívelt formája teljesen rendben van, és a kipufogókért sem érheti szó a ház elejét (és az autó végét).

Az Elite 1:18-as gépezetébe hátul sem nagyon lehet belekötni:

Nagyon jól eltalálták a féklámpát és a két, csapottan vágott kipufogócsövet is.

Így, a bemutató végén valami konzekvenciát kellene levonnom...Szerencse, hogy meg sem próbáltam válaszolni olyan kérdésre, hogy "melyik modell a szebb?" Ezért inkább azt mondom, számomra egyformán kedves mindkettő, és habár "Asterix" itt-ott óvatosabb duhajnak mutatkozik "Obelixtől", azért méltó társa a nagydarab cimborának.

Abban viszont biztos vagyok, hogy ha az 1:43-as méretarány ebben az összehasonlításban el is szenvedett egy kis presztízsveszteséget, a következő bemutatóban, amikor is (ahogy fentebb is utaltam rá párszor) az 1:43 Elite 166 MM fog bemutatkozni, helyre fogja hozni a renoméját.

Címkék: ferrari bemutató 125 elite ixo

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari43.blog.hu/api/trackback/id/tr82409800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petryx 2010.11.02. 15:57:40

Xapa mester!
Szeretném őszinte gratulációmat kifejezni... remek kis írás, köszönjük!
Érdekes és bátor vállalkozás az 1:43-at az 1:18-cal összehasonlítani. Ahogy írtad is helyenként felesleges is hiszen esélytelen egy ilyen mütyür olyan részleteket megjelenítani mint egy 1:18-as "kollega".
De egyet már most érzek... ha nem is fog mindenki fejvesztve rohanni és felvásárolni az 1:43-as készleteket, mindenképpen más szemmel fog rájuk nézni és talán jobban is fogja értékelni a méretarány képviselőit.
Én a magam részéről nem fertőződtem meg, pedig átment pár mütyürke a kezeim közt, de én anno mikor belevágtam az 1:18-as Ferrari gyűjtésbe, kikötöttem magamnak hogy csak és kizárólag 1:18. Se több, se kevesebb, mert számomra úgy szép egy gyűjtemény ha adott téma mentén megy végig és nincs benne a Tescos távirányítós kocsitól kezdve a Shelles kulcstartóig minden ami Ferrari.
Nyilván annak is megvan a szépsége... nekem nem tetszik!
Bár azt érdekesnek találnám ha minden 1:18-as gép mellett állna az 1:43-as párja, de ezt tudjuk hogy kivitelezhetetlen!

Na tehát gratula az első íráshoz, még sok ilyen és hasonlót olvasnivalót várunk, kérünk, akarunk! :-)

ferrarifan 2010.11.02. 17:19:43

Gratula,igazán nagyszerű irás volt.Valóban igen tetszetős a kis Ixo,nekem a hűtőrács tetszett a legjobban.egyébbként,nekemis egy pont ilyen 1/18-as 125 S-em van.

=xapa= 2010.11.02. 19:56:53

@Petryx: Petryx mester!
Én is köszönöm a gratulációt!
Annak kifejezetten örülök, ha sikerült a bemutató által egy kis "más szemmel nézést" kivívnia az 1:43-as méretaránynak. :)

Egyébként egyszer kipróbáltam azt,amiről írtál, hogy az 1:18-asokhoz melléállítottam az 1:43-as párjukat (már amelyiknek van persze) a kis 3 polcos vitrinemben (amiben most csak 1:43-asok vannak). Tényleg nagyon vegyesfelvágott kinézete volt. Talán a posztban mellékelt közös képen is látszik, hogy inkább érdekes, mintsem tetszetős egy ilyen párosítás, összképileg. Ahogy te is írtad, nekem is az egységes arculat a cél, szóval bár az én gyűjteményem többféle méretű modellekből áll, de egy polcon szigorúan csak egyféle méretarány szerepelhet nálam is. (Sőt, az F1-eseknek teljesen külön polcuk van.)

"még sok ilyen és hasonlót olvasnivalót várunk, kérünk, akarunk! :-)"
Természetesen a kedves Olvasó kívánsága számomra parancs, jópár poszt fogja még ezt követni, csak győzzétek majd elolvasni! :P :)

=xapa= 2010.11.02. 19:59:36

@ferrarifan: Köszi, és örülök hogy tetszett az írás! Igen a hűtőrács nálam is az egyik kedvenc rész, kár hogy ezek a fotók nem adják vissza a valós kiterjedését. Az 1:18-as Elite 125 S-ed meg kitűnő választás volt, kötelezővé kellene tenni minden gyűjteménybe :)

Labdacs 2010.11.02. 22:17:34

Xapa mester, köszönjük szépen az írást, remek kis bemutató kerekedett már elsőre is!
csatlakozom az előttem szólókhoz, én továbbra sem kaptam kedvet az egynegyvenháromhoz. ez nem az írásod hibája, velem van a gond. pedig kb 5 éve volt elég szép számú 1:43-as ménesem, de egy könnycseppet nem ejtettem értük, amikor az Astoria 7-es megállójában elvitték tőlem őket egyben. kölcsönösen előnyös üzlet keretében.
a konkrét modellhez: sajnos a felniken látszik, hogy bliszteres gépről van szó, de a 10 eurós ár ismeretében ezt el kell neki nézni. másból én rá nem jönnék, hogy nem piros dobozos IXO-val állunk szemben.

308_gts 2010.11.02. 23:19:39

Én is csatlakozom az előttem szólókhoz, köszönjük szépen az írást!
Megmondom őszintén én se kaptam igazán kedvet még az 1:43-hoz, valószínűleg nem is fogok, de mindenképp érdekes összehasonlítás volt. Az 1:43 a szebb, élethűbb illesztéseivel, az 1:18 viszont a kidolgozottságával viszi a pálmát. Nekem még mindig 1:18-ban dream ez az autó, most még nincs meg, de remélem hogy még elcsípek belőle egyet majd. Mondjuk a rajtszámosat, de az nehéz lesz.:)
Igazából számomra az az elképesztő - és tudatában annak, hogy vannak ennél jóval komolyabb 1:43-as mütyűrök:) is - hogy már ekkora méretben is ilyen kidolgozottságot el tudnak érni. Hol vannak már a pl. Bburago-féle 1:43-as Ferrarik a műanyag, teljesen játékautós kerekeikkel?! Csúnya vége lenne egy ilyen összehasonlításnak (már amennyiben lenne két azonos típus két ilyen gyártótól):)))

Szóval kiváncsian várom én is a folytatást!:)

=xapa= 2010.11.03. 11:29:56

@Labdacs: Labdacs mester, dánke sün :) Na ezt nem tudtam, hogy szép számú 1:43as ménesed is volt! Csak az 1:43 250 Testarossádról tudtam :) (Vagyis az a feleségedé, ugye :) Milyen gépek voltak abban a bizonyos jó áron eladott gyűjteményben?

Felni: igen, kár érte szerintem is, mert eléggé elrontja a modell összképét, pedig sok, kevésbé feltűnő részletet nagyon precízen kidolgoztak.

=xapa= 2010.11.03. 11:51:01

@308_gts: Örülök, hogy neked is tetszett! :) A Bburago 1:43-asairól lehet ám, hogy fogok majd írni egy posztot, pontosan azért, amit te is említettél: a mai finom kis műszereket a játékautós jellegű régi 1:43-asokkal összehasonlítva még erőteljesebb a kontraszt.

Nem is vártam amúgy, hogy rögtön az első poszt után ti, egytizennyolc-fan gyűjtőtársaim rákattantok az e-bayre 1:43-asok után nyomozva, de így első nekifutásra azért úgy látom, "mission accomplished", már ami a magok jó termőföldbe való elhullajtását illeti ;)

Labdacs 2010.11.03. 13:22:39

@=xapa=: már nem is emlékszem pontosan, de próbálom felidézni:
Bburago 288 GTO Rally
Best 250 GT Lusso
Bang 125 S
Bang 330 P4
Minichamps 456 GT
IXO 360 Modena
Herpa 438 tb (kis műanyag modell volt, mindene nyílt, tökéletesen illeszkedve!)
HW 333 SP
HW F40
??? 250 P
ezekre emlékszem. kb 25-30 darab volt. valahol, valamelyik dobozom alján valamelyik dvd-men van róluk nyilvántartás.

=xapa= 2010.11.03. 16:45:59

@Labdacs: Ezek igazán különleges darabok, még a Bburago 288 GTO Rally is! :) De a Bang meg a Best gépeid kifejezetten irigylésre méltóak. Jól járt velük az új tulaj, habár egy 25-30 darabos gyűjteményt egyben megvenni lehet mégsem annyira jó...hol marad a gyűjtögetés varázsa.

308_gts 2010.11.03. 17:54:19

@=xapa=: Nekem is van egy pár 1:43-as BBurago-m, úgyhogy gondolatban összehasonlítottam őket;) De már csak szinte a keresztfiam játszik velük. Többféle márka is van, Ferrariból csak 3: Testarossa, F40, 348TB.

=xapa= 2010.11.03. 18:24:15

@308_gts: Ezek nekem is megvannak! :) Ezeken kívüli régi Bburago gépezetek a gyűjteményben: 512BB, 288 GTO, 456GT, F50, 550 Maranello.
De annyit elkövettem velük, hogy még tizenX évvel ezelőtt szétszedtem az összes Bburago 1:43asomat, és kifestettem modellező ecsettel a műszerfalakat, kormányt, üléseket, szóval az egész utasteret. Egész sokat javult így az összképük. Illetve alkoholos vattával letöröltem a brutális méretű Ferrari matricákat. Ja, meg műanyag öntőkeretből faragtam mindegyikhez visszapillantó tükröket, és lefestettem pirosra. Na majd egyszer megmutatom itt ezeket a kis umbau kütyüket :)

ferrarifan 2010.11.03. 21:09:10

Nekem is voltak 1/43-as Bburagóim,majdnem az összes Ferrari megvolt,tulajdonképpen az volt a gyűjtemégyem ősmagja,hogy úgy mondjam.

LeoNardo 2010.11.04. 13:17:05

HelloXapa! :))
Gratulálok az első 1:43-as írásodhoz!
Nehéz ennyi hozzászólás után újat mondani. Nem is tudok, mivel mindent leírtak az előttem szólók.
Én sem állok át (egyelőre) a mütyürkék gyűjtögetésére, de szívesen olvasok róluk a jövőben is.
Elite 125S: szerintem a legkevésbé Mattelesre sikerült Elite modell, a kedvencem tőlük. Épp ezért nem szégyen tőle kikapni :)

=xapa= 2010.11.04. 17:58:13

@LeoNardo: HelloLeoNardo! :)
Köszönöm-köszönöm, áj em hepi, hogy te is végigküzdötted magad rajta :) :)

Nagyon találóan fogalmaztál az Elite -al kapcsolatban "nem szégyen tőle kikapni"...

Petryx mester időközben felajánlotta, hogy lefotózza a saját 1:18-as Elite 166 MM gépét nekem.
Így az eredeti terveimmel ellentétben a következő posztban nem egy sima 1:43-as Elite 166 MM bemutatót, hanem egy VÉRRE menő Elite 166 MM 1:43 VS Elite 166 MM 1:18 VISSZAVÁGÓT olvashattok majd ;) :)

LeoNardo 2010.11.04. 22:13:54

@=xapa=: az jó, met a 166 MM még úgyis hiányzik a gyűjteményemből. Így legalább ki leszek ebből a típusból is képezve :) Nagyon várom!

Újra végignéztem ezeket a mesteri fotókat :) és az a kérdés merült fel bennem, hogy vajon az IXO színhelyes? Volt ilyen színe is a 125S-nek valamelyik versenyén??? Nem írnak erről a füzetkében?

=xapa= 2010.11.05. 23:46:04

@LeoNardo: Okés, de előre szólok, hogy nem fogok kesztyűs kézzel bánni az 1:18-as Elite-166MM-el...Természetesen megkapja majd az esélyt a bizonyításra, de mivel az 1:18 -as 166MM nem járt olyan finom iskolába, mint az 1:18-as 125S, viszont az 1:43-as 166 MM messze komolyabb gép lesz, mint az 1:43-as 125S...kemény visszavágó lesz, na :)

Jó kérdés a színhelyesség! (Ja, "mesteri fotók" ,persze :)))))
A kis füzetkében egy olyan gép van körbefotózva, mint ez:
www.conceptcarz.com/view/photo/186855,1291,0,0/photo.aspx
Vagyis valamelyik utólagosan megépített replica.
Nem tudom mit halandzsáznak a füzetben amúgy, mert full olasz nyelvű az egész :)

Szerintem az eredeti 125 S egyik versenyén sem indult ilyen meggypiros fényezéssel, csakis a bordóval, de hátha egy tőlem tájékozottabb kommentelő tudni fogja az abszolút helyes választ :)

hornando 2010.11.06. 12:48:28

Szevasz Xapa! Ahogy ígértem, elolvastam a debütáló posztodat és azt gondolom, dicséretet érdemelsz érte. Így, sokadik kommentelőként, valóban nehéz olyan dolgokról írni, amit Te magad, vagy az előttem pötyögők ne vettek volna észre. De ezzel most ne is foglalkozzunk, mert én is tudatni szeretném veled, hogy remek ötletnek tartom ezt a blogot. Merész, sőt látszólag értelmetlennek is tűnhet, hogy 1:43-as modelleket akarsz összehasonlítani 1:18-as párjukkal, de mégis azt mondom, hogy csináld, mert mi tudjuk, hogy születnek majd meglepetések...
Persze azért azt remélem, hogy mégis inkább az önálló 1:43-as posztok lesznek majd túlsúlyban, hiszen gondolom egyikünket sem lepi meg, hogy 1:43-ban szinte tökéletesen teljes a Ferrari választék. Igazán nem akarok irányt mutatni és a gyűjteményed irányultságával sem vagyok tisztában, de nagyon ütős lenne, ha a blogban külön kitérnél a motorsportban mutatott aktivitásra. Szívesen látnék a jövőben f-1, CanAm, Rallye bemutatókat. Mindent, amibe a Ferrari valaha is belekóstolt.
Mindehhez kívánok sok időt és jó egészséget. :-)))

=xapa= 2010.11.07. 12:41:01

@hornando: Szevasz Hornando! :)
Köszönöm a dícsérő szavakat, és örülök hogy az olyan ifjú titánoktól kezdve, mint 308_gts, az olyan tapasztalt gyűjtőkön át, mint Petryx, Ferrarifan, és LeoNardo,az olyan sokat látott öreg rókákig, mint Te és Labdacs, mindenkitől kapam 1-1 elismerő kacsintást :)

Igen, első ránézésre szerintem is lehetetlen küldetésnek tűnhet egy 1:43 vs 1:18, de én is bízom abban, hogy lesz majd meglepő végeredmény néha :P

De jól sejted, többnyire szóló szóló bemutatók lesznek, és a témaválaszásra is ráéreztél, sőt. A közeljövőben utcai gépekből fogtok szerintem a legkevesebbet olvasni, főleg Forma 1-es műszerek fognak később terítékre kerülni, de néhány Le-Mans-i paripát is górcső alá veszünk majd.

LeoNardo 2010.11.08. 10:45:06

@=xapa=: Nagyon jók ezek a képek, köszönöm! Egy ilyen minőségű replikát bármelyik Ferrari típusból szívesen őriznék a garázsomban.

Én, mint "tapasztalt gyűjtő"? Hagyjál már :)))

=xapa= 2010.11.09. 08:28:18

@LeoNardo: Szerintem is nagyon jó képek, érdemes nézelődni azon a honlapon, más Ferrari típusokról is szuper walkaround-ok vannak.

Tapasztaltság: naaaa, ne szerénykedj! ;) :)

dinoenzo 2010.11.15. 18:20:36

nagyon jó a bemutato! és nagyon szép a kép az 56-os rajtszámú 125-röl!

=xapa= 2010.11.15. 22:47:40

@dinoenzo: Köszönöm! Látod, én már a poszt írásakor tudtam, hogy neked pont megvan ez az #56-os 125 S, ezért is tettem be ezt a képet ;) :P :)

dinoenzo 2011.01.11. 12:13:37

Az ixo feneke úgy néz ki,mint a Hupikék Törpikék-ből Törp Erős (nadrág nélkül) :)
Csak piros színben.

dinoenzo 2011.01.11. 12:36:30

2011-ben az 1:43-as kívánsálistám:

BRUMM 1:43

312 F.i prove con doppio alettone MODENA 1969
312 F.1 GP: ITALIA Chris Amon 2#
375 INDY 6# Jonnie Parsons fehér!! piros felni!
512 BB LM 61# sárga,6# piros,78# zöld,62# kék-piros
312 PB targa floro 3#
801 Ferrari 10#
512 M SUNOCO 6# kék Ferrari, sárga felnivel!

1981 Race Transporter FERRARI Scuderia kamion!

=xapa= 2011.02.03. 13:24:01

@dinoenzo:
Az IXO fenekét tényleg sokmindenhez lehet hasonlítani, csak egy 125 S hátsójához nem :)

A 2011-es kívánságlista úgy látom, a versenytechnikák felé irányul.
Sima utcai kiszemeltek nincsenek?
Elite 458 például? :)

dinoenzo 2011.02.03. 18:15:43

A 458 Italia-t 1:18-ban gondoltam.

750 monza
275 GTB
250 MM
365 P2
312 P,de a CMC 1:18 ugye....

STREET

412 nagyon nagyon...
365 GTB/4 sima fekete KYOSHO
F50 hard top fekete

Majd kiderül : )

=xapa= 2011.02.03. 22:17:34

@dinoenzo: A 750 Monzával én is sokáig szemeztem, Vaterán volt is párezer forintért, csak az a csúnya citromsárga matrica ne lett volna rajta.

CMC 312P 1:18, na igen... :)

A 412 nagyon jó választás, nekem piros Elite van meg, lesz is belőle bemutató itt, csak egyenlőre a 166 MM készül (ennek a 125S-nek a visszavágója)

Illetve a Kyosho 365-ről is fogok írni, csak még azóta sem hoztam el Labdacs mestertől, mindig tervezem hogy megyek, aztán közbejön valami, nade csak eljutok 1x...

Egyébként a te umbaus 1:18-as posztod is készülőben van egy ideje, csak nem volt időm mostanában posztírásra, de lassan az is elkészül, nincs elfelejtve :)

dinoenzo 2011.02.07. 21:07:06

@=xapa=: Az umbaus posztot nagyon várom már : )
INSOMNIA-s vagyok azóta.

Exoto Fiat 642 RN2-es kamiont szeretnék beszerezni!
Ha nem ,akkor nincs mese CMC FIAT 642 RN2!

1:43-ban a BANG,és az ART STORY FERRARI a csúcs kidolgozásban!

Persze a KYOSHO 1:43-ban szintén + a BBR,de ezt nem kell mondanom : )
süti beállítások módosítása