Testvérblogunkon már bemutatkozott Dinoenzo 1:18-as gyűjteménye.
Mivel nevezett gyűjtőtársunk személyében egy hozzám hasonlóan mindenevő kollegát ismerhettünk meg, itt az idő, hogy a mütyürke kollekcióját is a nagyérdemű elé tárjuk.
Mielőtt lejjebb gördítenétek, annyit azért elárulok, hogy egy igazán különleges 1:43-as gyűjteményt van szerencsénk most -ahogy egy nagyon jó barátom szokta mondani-MEGVIZUÁLNI :)
Elöljáróban még annyit, hogy Dinoenzo olaszországi tartózkodása során tett szert a kis vörös gépezetekre, méghozzá a titokzatos "Dzsovanni bácsi" boltjának legrejtettebb zugaiból vadászta le ezeket a ritka gépezeteket.
Lássunk először egy kis áttekintő képet arról, mi minden vár ránk:
Remélem ezen fotó láttán a legvérmesebb 1:18 fanok kezében is megremegett a billentyűzet, vajon hány szobányi vitrint kellene bepolcozni ahhoz, hogy ezt a Ferrari történelmet 1:18-ban bemutassa valaki? Ugye-ugye... :) Szeretnék külön gratulálni Dinoenzonak a nagyon ízléses, és egyben látványos elrendezéshez!
Nade, haladjunk szépen sorban, felső polc baloldal, a hős Ferrari ősök:
Auto Avio 815, 125 S, 166 MM, 340 Mexico az utcai, 375 F1, 500 F2, D50,D246 pedig az F1-es gépek terén állít emléket a legendáknak.Fenséges.
Felső polc jobboldal:
Szerintem ezt a képet látva Hornando mester is elismerően csettinthet, igazán különleges képviselők mutatják be a Ferrari büszke múltját a legkülönfélébb versenypályákról:Fangio mester D50-ese, aztán 250 TR 59, 250 TRS, 500 TRC (ennek a modellnek, ha jól tudom, a motorja is ki van dolgozva,ez a műszer ritkaság a ritkaságok között!) , Dino SP, a legendás "shark nose" 156 F1 (ráadásul az egyik személyes kedvencem is ott figyel, Phil Hill 1961-es Monacoi Nagydíjon 3. helyezett #38-as gépe) illetve Surtees és Rodriguez 1964-es gépei, amelyek ezzel a különleges festéssel a Mexikói GP-n álltak rajthoz. Ismét csak ritkaságok!
Még csak az első polcot néztük végig, de én már eldörzsöltem néhány könnycseppet az elragadtatástól :) Lássuk a második polcot, annak is a bal oldalát:
Továbbra is Hornando mesternek áll a zászló: versenypálya minden mennyiségben!Egy Vörös Hadseregnyi 330 P4 Le Mans-ból, 1970-es 512S, továbbá 312P, és 355 néz farkasszemet a jobb oldalon sorakozó...
...Dino 206 SP, 512 BB LM, 512S, 365 Competizione alkotta ménessel.
A legalsó 1:43-as polc a Scuderia Ferrari Forma 1-es múltját idézi főleg a 60-as és 80-as évekből. Bal oldal:
1967-től 70-ig sorakoznak (két kósza 158 F1-el kiegészítve) a 312 F1 különböző variációi, köztük Jacky Ickx 1968 Francia GP győztes "szárnyas" #26-os versenygépe, ami az első szárnnyal szerelt F1-es Ferrari volt. Velük szemben:
a turbókorszak fenevadjai állnak, 126c változatok Villeneuve, Pironi és Alboreto idejéből.
Végül egy kis összehasonlító kép, hogy egységnyi területre mennyivel több Ferrari zsúfolható be (zsúfoltságérzet nélkül!) 1:43-ból, mint 1:18-ból :) :)
Dinoenzo, ezúton is köszönöm a képeket.