HTML

Ferrari 1:43

1:43-as méretarányú utcai és Forma 1-es Ferrari modellautók blogja.

Friss topikok

Magnum 30 év múlva - Elite Ferrari 458 Italia

=xapa= 2010.11.22. 18:59

A Nagy Testvér blogon már olvashattunk Maranello legújabb paripájáról, arról az autóról, amit óriási érdeklődés övez már megjelenése óta, legyen szó az 1:1-es, vagy az 1:18-as változatról.

Idén pont 30 éve, hogy a legendás ősnek, a Ferrari 308-as GTS verziójának az ülésében feszítve Tom Selleck pimaszul ránk mosolygott, azután egy kövér gázzal kifarolt a TV képernyőjéből a "Magnum" c. sorozat nyitó képsoraiban.

Ahogy Labdacs 1:18-as blogján kitárgyaltuk, talán a 458 Italia képében most született meg az a típus, ami igazán méltó utóda lesz a híres-neves 308/328 vonalnak.

Rálépve a labdacsi ösvényre úgy gondoltam, ennek az ígéretes gépezetnek az 1:43-as változata nem maradhat szó nélkül, ezért egy kis csokorba szedtem a neten található képeket róla:

Ami már a fotók alapján egyértelműnek látszik: a Mattel nem vette félvállról a feladatot az 1:43-as méretarányban sem. Az 1:18-as verzió kerekeinek kidolgozottsága a kerékagyrögzítős féktárcsával és a Ferrari feliratos féknyereggel még ebben a kis méretben is visszaköszön! Érzékletesen láttatják ezek a képek, mennyire jól állna az 1:18-asnak is ez a teliüvegezett oldalablak...A kipufogók is nagyon precíznek tűnnek, ha valóban ilyenek lesznek, akkor -arányait tekintve - utcahosszal verik az 1:18 kivitelét. A led-es első lámpák, a finom rácsok, az utastér és a motore is nagyon komoly megoldásokat sejtetnek. Az abszolút kedvencem pedig a típusnevet magába rejtő hátsó rendszámtábla.

Lehet, hogy ez a később legendássá érő típus ebben a méretarányban fog beparkolni a gyűjteményembe, ha így lesz, részletes bemutatóval is jövök majd.

 

Címkék: előzetes ferrari italia elite 458

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari43.blog.hu/api/trackback/id/tr572466157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labdacs 2010.11.23. 10:06:12

ma reggel pont ezt a posztot olvasva fogalmazódott meg bennem az 1:43-asokkal szembeni legfrappánsabb ellenérv: ha ránézek egy ilyen kis mütyűrre, ami tele van szép megoldásokkal, így kezdődik a dicsérő gondolat: "ahhoz képest, hogy 1:43-as..."

1:18-ban nincsenek ahhoz képestek. jó esetben.

de ez a gép tényleg nagyon kis finom műszer, meg kell hagyni.

=xapa= 2010.11.23. 11:13:58

@Labdacs: Érdekes okfejtés :)

Én pont ebben az "ahhoz képest"-ben látom az 1:43as méretarány legfőbb vonzerejét az olyan előnyök mellett, mint:
-helytakarékosság
-feltűnésmentesség (gondolok itt 308_gts "cipősdobozaira" :) )
-pénztárcakímélés (5.000 körüli összegért egész jó bliszteres IXO-t lehet venni, te tudod a legjobban ;), de 1:43 Elite is hazajön 7.500 körüli összegből, ha meg az ember egy akciós Elite 1:18-as árát rászánja 1:43-ra, már olyan csúcs gép jön ki belőle, mint a Kyosho 365 GTB/4)

Labdacs 2010.11.23. 11:24:41

@=xapa=:

ezekkel persze mind tisztában vagyok, de az ahhoz képestben nekem az van benne, hogy a lehetőségek a méretek miatt korlátozottak, de azért kihozták belőle a maximumot, vagy valami ahhoz közelit.

egyébként van az a mennyiség, ahol az 1:43-as is helyigényes. voltam olyan 40 négyzetméteres lakásban, ahol 3000 (!) darabos gyűjtemény foglalta el a nappali nagyobb részét.

Labdacs 2010.11.23. 11:26:32

a konkrét modellhez: milyen színben kell?

=xapa= 2010.11.23. 12:39:45

@Labdacs: jawohl, értem én hogy erre gondoltál ("a lehetőségek a méretek miatt korlátozottak, de azért kihozták belőle a maximumot")
És igaz is!

De ez a "maximum" viszont évről-évre növekszik. Az új Elite-ok sztem még az IXO La Storiát is überelik, pedig mikor először küldtél linkeket La Storiáról anno, azt hittem, ettől nehéz szebbet alkotni. Az aranyáron kapható BBR műszerekről meg ne is beszéljünk.

Ha meg egy '90-es évekbeli Brummal hasonlítjuk össze az 1:43as újdonságokat, nem csak részleteiben, hanem az alap formát tekintve is óriási a különbség.

Szóval egyre komolyabb tényező lesz ebből a mütyürke méretarányból, persze ezzel párhuzamosan az 1:18 is fejlődik, tehát soha nem lehet majd egyenlőségjelet tenni a kettő közé.

3.000 darab???? 40 nm-es lakásban? :))))
Többet ért a gyűjtemény, mint a lakás :P :P
Fényképed nincs róla? :P

=xapa= 2010.11.23. 12:40:24

@Labdacs: A konkrét modell ebben a piros színben kellene, tudsz lőni?

Labdacs 2010.11.23. 12:41:36

@=xapa=: tudok. a részleteket megbeszéljük mélben.

Labdacs 2010.11.23. 12:44:45

@=xapa=: 3000 darab volt. kb egy éve. azóta gyarapodott. fotóm sajnos nincs róla, de képzeld el, hogy a padlótól a plafonig állnak a kis plexivitrinek több réteg vastagon egy teljes falon. van ott minden. de főleg német, francia és olasz gépek a 60-as, 70-es évekből.

308_gts 2010.11.23. 13:33:20

@=xapa=: Ez tényleg szép kis műszer, és most már bosszantó az a kipufogó 1:18-ban. Itt miért tudták szebben kivitelezni? Nem értem ezt a kettősséget.

Xapa, azon gondolkoztam ugyanis, hogy egy olyan 1-2 éves gyerek cipősdoboza már simán elérheti ezt az 1:43-as dobozméretet:)))) Legalábbis keresztfiam most olyan másfél éves, ha emlékeim nem csalnak, beleférne abba a Kyosho dobozba a két kis cipellője:) Vagy akár még egy 3 évesnek is. Vagy egy jó minőségű pacsulinak.:)) Szóval még se lesz jó ez a kifogás. Bár őszintén szólva nem tudom hogy vannak-e gyerkőcök neked, meg hogy hány évesek. Ha már nem ebbe a korosztályba esnek, akkor meg
gondba vagy!!!!!:D

Nem baj majd azt mondod otthon hogy "már megint" vettél a gyereknek egy sportcipőt, igaz hogy nem megy rá, de úgy megtetszett, hogy nem lett volna szíved otthagyni, és a gyerek is megőrült érte:))) Vagy "már megint" vettél egy jó parfümöt, mert egyszerűen az illata fenomenális volt:))) És ez még hihető is: ha van Lamborghini parfüm, akkor Ferrari miért ne??:D:D:D Senki nem jön rá az átverésre;)))

308_gts 2010.11.23. 13:36:58

@Labdacs: Az a 3000 darabos gyűjtemény nagyon komoly lehetett. Ez már sokkoló. Ilyenkor mindig azon gondolkozom, hogy az illető amúgy tisztában van vele, hogy milyen modelljei vannak? Úgy értem, ha megkérdezném tőle, hogy van-e pl. XY márkájú/típusú, akkor tudná-e mondani, hogy "hogyne, van 12 is, ilyen meg olyan verzió". Nem tudom elképzelni:)) szerintem már füzetet kell hogy vezessen:)

LeoNardo 2010.11.23. 16:46:23

Szép na, meg kell hagyni.
Feketében van -e? :-DDDD

Ami jobban tetszik, mint az 1:18-ason:
- felhúzott (nem félúton beszorult) oldalablak,
- világos belső.
Ja, és az ára :)

Labdacs 2010.11.23. 16:54:02

@308_gts: én tartok tőle, hogy pontosan tudja, hogy mi van meg neki. az eddigi próbák alapján színre pontosan meg tudta mondani.

Labdacs 2010.11.23. 16:54:53

@LeoNardo: van. igen, az oldalablak tényleg szebb így.

LeoNardo 2010.11.23. 16:56:43

@Labdacs: kösz, nem komolyan kérdeztem.

=xapa= 2010.11.23. 18:22:07

@Labdacs: "a padlótól a plafonig állnak a kis plexivitrinek több réteg vastagon egy teljes falon"

Áááá, ez már túl sok, nekem is...Itt már tényleg egy bizonyos egészséges határt átlépett, és soha ki nem elégülő birtoklási vágyról lehet szó.

=xapa= 2010.11.23. 18:29:21

@308_gts: A kipufogó dolog engem is érdekel, mármint hogy ha 1:43-ban ilyen szépre sikerült, akkor 1:18-ban miért nem...De lehet érdemes lesz megvárni majd a bemutatós képeket, lehet kiderül, hogy itt is elrejtettek vmi csúfságot :P

Doboztéren nagyon kreatív ötleteid vannak, meg is jegyzem ezeket, sztem még hasznukat veszem a jövőben ;) :) :)

Mindenesetre az megállapítható, hogy ha az ember modelleket kezd gyűjteni, azonnal példás családapa, kiváló férj, vagy pedáns, magára sokat adó ember lesz, hiszen vagy a gyereknek, vagy saját magának, de mindig gondoskodik a cipőutánpótlásról, az asszonynak parfümről stb stb. Arról meg Muldör ügynököt kell megkérdezni, hogy a csomagok tartalmai miért tűnnek mégis azonnal köddé, hogy csak úgy huss, se cipő, se parfüm, se semmi?

Az igazság odaát van.. :P

=xapa= 2010.11.23. 18:32:07

@LeoNardo: Van feketében is, de csak regisztrált, "Nerofan" kártyával is rendelkező "only just black Ferrari" gyűjtők vásárolhatnak belőle ;) :P :P :P

hornando 2010.11.24. 22:46:18

Nem értem az ELITE-nek ezt az eltérő oldalablak koncepcióját, még ha eltérő méretekről is van szó. Nos a 43-as képek láttán azt mondom, hogy 18-ban nem kéne erőltetniük ezt a leengedett ablak koncepciót. Ami a modellt illeti, határozottan szép és aprólékos. Valóban több klasszissal jobb kidolgozású, mint azok a 43-asok, amik nekem vannak. 2-3 kivétellel az enyémek is mind bliszteres változatok.
Szóval mindenképp szerezd be! :-)))

=xapa= 2010.11.25. 17:10:26

@hornando: Szerintem az ajtókinyitást akarták ezzel a "zseniális" megoldással elősegíteni 1:18-ban, kár hogy nem szólt senki nekik, hogy azon a kis ablakrésen max 1:18-as kézzel lehetne benyúlni :)

hornando 2010.11.25. 17:38:35

@=xapa=: Lehet, de ha valóban így van, akkor nagyon korlátolt kreatív brigáddal dolgoztatnak. Másfelől értem én, hogy valami olyat akartak, ami lényegében akár védjegyük is lehet, de akkor sem ebben az irányban kellett volna gondolkodniuk. Ezzel a leengedett ablak ötlettel már jóval korábban bepróbálkozott a SOLIDO, persze tőlük sem találtam ízléses megoldásnak. Szóval nem értem, hogy az olyan matuzsálem HW Foundation modellek, mint a DeTomaso Pantera és a Ferrari 250 GTO / LM változatok, mind bírnak oldalablakkal, míg ezeknek az új szépségeknek csikk kipöckölésre vannak beállítva az ablakai. De tudod mi az igazi röhej? Az, hogy még a Maserati MC12 is ilyen megoldást kapott. Véleményem szerint ha valóban prémium irányba szeretnének elmozdulni, márpedig ez tűnik ki a legújabb megjelenésekből, akkor adjanak a modellekhez kis nyitópálcákat, mint teszik azt a legprofibb modellgyártók.... Az ablakokat pedig húzzák fel!!!! :-)

Labdacs 2010.11.26. 00:01:37

@hornando: ez jó kérdés..

ha nem lenne ellenpélda, akkor azt írnám, hogy sajnos attól félek, hogy egyszerűen egyszerűbb nekik így. a világ egyik felén simán bekajálják, hogy ez hű de jó újítás (lásd CRM videó), ráadásul nyernek egy alkatrészt, amit nem kell pontosan illeszteniük.

mert ahol megcsinálták, mert a konstrukció megkívánta, ott többnyire nem igazán lett meggyőző az eredmény.
m.blog.hu/fe/ferrari18/image/elitef40lm/reszlet3.jpg
m.blog.hu/fe/ferrari18/image/elite250gto/kep7.jpg

az 599XX és az F430 Challenge azért nem rossz.

m.blog.hu/fe/ferrari18/image/elite430challenge/reszlet6.jpg

ami megöli a logikámat, az a Mondial és a Dino:
m.blog.hu/fe/ferrari18/image/elitemondial32/reszlet4.jpg
m.blog.hu/fe/ferrari18/image/246ansonelite/ajtoe.jpg

nem értem én sem ezt az erőltetett megoldást.

=xapa= 2010.11.27. 16:10:39

@hornando: "míg ezeknek az új szépségeknek csikk kipöckölésre vannak beállítva az ablakai"

:))))))) ez jó! Kérvényezni kellene a "csikk kipöckölésnyi"-t, mint új SI mértékegységet a hosszúságra ;)

=xapa= 2010.11.27. 16:14:31

@Labdacs: Nagyon jó az összeállítás!
Ezeket a képeket látva tényleg tripladuplán érthetetlen, hogy ha egyszer képesek lennének tűhegy finomságú illesztésre (Mondial, Dino) akkor miért borzolják a kedélyeinket a CSIKK KIPÖCKÖLÉSNYI réseikkel?

Nemigaz hogy egy illetékes sem olvassa ezt a blogot!!!??? :P :P :P

Labdacs 2010.11.28. 15:24:46

@=xapa=: gondolkodtam este ezen, más megoldás nem maradt: ezek tényleg azt hiszik, hogy így jól néz ki.
süti beállítások módosítása