HTML

Ferrari 1:43

1:43-as méretarányú utcai és Forma 1-es Ferrari modellautók blogja.

Friss topikok

Goofy legújabb kalandjai - Elite Ferrari 166 MM 1:43 és 1:18 (update Camaro96 képeivel)

=xapa= 2011.04.07. 16:34

1:43-as üdvözlet 2011-re! - valami ilyesmivel kellene kezdenem a mondókámat, hiszen a húsz-tizenegyes év első posztja következik.

Remélem parázslik még azért némi érdeklődés bennetek a mütyürkék világa iránt, ezért rá is teszem erre a parázsra az aktuális tüzifát: a 125 S után (folytatva az időrendi sorrendet) a 166 MM kisméretarányú bemutatója kerül porondra.

Asterix és Obelix történetét ezzel a mondattal fejeztem be:

"Abban viszont biztos vagyok, hogy az 1:43-as méretarány (...) a következő bemutatóban, amikor is (...) az 1:43 Elite 166 MM fog bemutatkozni, helyre fogja hozni a renoméját."

Elérkezett hát az idő, hogy a 125 S modellek első csörtéjének kudarca után a  Ferrari 166 MM -el vegyen elégtételt az 1:43-as géposztály. Mielőtt elhangzana a méretarányfüggetlen gongszó, pár szót ejtek azért magáról az alapgépről. Azért csak pár szót, mert az eddigi posztjaimtól eltérően a bemutató tárgyául szolgáló típus ismertetőjét  mostantól nem szándékozom túl bő lére ereszteni, ugyanis erre a feladatra ifjú padavanunk, Camaro96 blogja a legalkalmasabb színtér, nála mindenki felfrissítheti majd az ismereteit.

Csak címszavakban mégis annyit, hogy egy 1948-as, 12 hengeres Colombo motoros, 130 lóerős sportkocsiról beszélünk, ami a maga korában ugyanakkora szívtipró lehetett, mint ükunokái napjainkban. Ezt a "szívtipró" kifejezést talán mégsem kellene használnom, mert a 166MM-ről az jut mindig eszembe - erről, ha jól emlékszem Labdacs blogján is volt szó - mintha Goofy egyik mesebeli autóját látnám.

Itt kérek elnézést minden Ferrari rajongó sorstársamtól, akiknek esetleg rosso corsa színben vöröslő lelkébe gázoltam ezzel a hasonlattal :)

A 125 S poszttól eltérően ezúttal nem lesznek csoportképek a különböző súlycsoportú játékosokról, ugyanis a gyűjteményemben csak az 1:43-as Elite 166 MM szerepel. Az 1:18-as verzió fotóanyagát ezért a www.littlebolide.com-on szereplőkkel pótoltam. Update: A netes  képeket kicseréltem Camaro96 kiváló, saját készítésű fotóira, ezúton is nagy köszönet értük, Camaro maestro! :)  További különbség a 125 S poszthoz képest, hogy ezúttal az eredeti gép 1-1 fotója is szerepelni fog a kicsinyített másaival együtt, konkrétan eredeti gép-1:43 Elite-1:18 Elite lesz mindig a sorrend.

Egy kis bemelegítő gyakorlat következik most egy általános összehasonlítással:

A 166 MM számomra ebből a beállításból a leginkább "Goofy-autó", tényleg csak a mesefigura hiányzik a kormány mögül :) Mesébe illő az is, ahogy az Elite megoldotta az 1:43-as feladatot: már ezeknél az első képeknél látszik, hogy itt bizony nem lesz az 1:18-as modell számára elsöprő fölénnyel kivívott kiütéses győzelem. Lehet, hogy elfogult vagyok, de egy picivel nekem jobban "átjön" a 166 MM formavilága az 1:43-ast nézve, az 1:18 kicsit mintha "traktoros" lenne itt-ott, míg a mütyürkén mintha szebben, lágyabban kidomborodnának a barchetta vonalai.

Nade, nézzünk farkasszemet a fenevaddal:

Az ezen korszak autóira oly jellemző autóbusz-szerű hűtőmaszk a 166 MM esetében is hangsúlyosan szerepel, és pont ez a terület az, aminél sarkalatos különbség körvonalazódik a kis-és a nagytesó modellek között. Annyira "pont" így van, hogy egy apró zöld ponttal meg is jelöltem minden egyes képen azt, ahová fókuszálni érdemes. Az eredeti, és az 1:18-s gép hűtőmaszkjának rácsozata hasonló felosztást mutat (még ha az 1:18-as rácsok vastagsága hagy is némi kívánnivalót maga után.) De az előbb említett kis zöld pötty vonalának síkjában nézve a rácsot azt láthatjuk, hogy az eredetinél és az 1:18-asnál is 11-11 darab résen keresztül kap levegőt a 130 lónyi ménes, viszont az 1:43-as motornak meg kell elégednie 9 résnyi levegővel. Függőleges irányban is hasonló a helyzet, ha a középső köd(?)lámpa (az eredetinél ennek csak a helye van meg ugye) vonalától nézzük a hűtőnyílások számát, akkor az eredetin és az 1:18-ason is 9-9 darab lyukat látunk, míg az 1:43-nál mindössze 6 ugyanez az érték. Szőrszálhasogatásból írtam a mütyürke diplomamunkámat, azon az egyetemen, ahol Kekec úr (alias Hellsing) a dékán, ezért mondhatnám, hogy ez bizony nem kis baki az 1:43-as műszernél. Itt kell  viszont  felhívnom a figyelmet arra a kézenfekvő tényre, hogy az 1:43-nál tűhegyvastagságú lyukakról beszélünk, aminek ismeretében talán lehetünk kicsit elnézőbbek. (De elismerem, most joggal vádolhattok részrehajlással :) Ha nem foglalkozunk a lyukakkal, hanem az anyagminőségre helyezzük a hangsúlyt, akkor az 1:43-as gépezet finom fotómaratott rácsát az 1:18 is megirigyelhetné, még ha maga a rács kicsit kétdimenziós is a nagy testvéréhez képest (na nem mintha az 1:1-es sokkal gömbölydedebb szálakból állna.) Érdemes még megfigyelni azt is, mennyire finom az 1:43-as matricája, méretben is, és kidolgozásban is, hiszen nem látszik a matrica fóliájának a széle úgy, mint az 1:18-on. A mütyürkének a fényszóró kidolgozottsága, és az egyes alkatrészek illesztése terén sincs oka szégyenkezni, de hibaként felróható a kicsit elnagyolt köd (?) lámpa (tényleg nem tudom hogy miféle célt szolgált ez a középső 3. lámpa, aki tudja, írja meg) és a fényszórók búrájának vastagsága.

Folytatva a virtuális körbejárást, nézzük meg a gépet oldalról-hátulról:

Ha van igazán szép része ennek a típusnak, akkor az az ívelt gömbölyded fenék. Magát a formát hátulról is Goofy-kocsivá változtatja az a két kis lámpa a rendszámtábla jobb-és bal oldalán, de legalább összhangban van a rajzfilmszerű orr-résszel. Az eredeti gép hátsó részének említett gömbölydedségét egyik modellnek sem sikerült tökéletesen visszaadni, de a formavilág összhatása azért rendben van. Talán az oldalsó, pengevékony övvonal nem lett az igazi az 1:43-ason, de annyira nem is vastag valójában, mint amilyennek ezen a fotón tűnik, bizonyíték erre a posztban szereplő első képösszeállítás. Az 1:43-as verzión levő, kasztni síkjából kiemelkedő hátsó sárvédő lemez létező megoldás volt egy-egy eredeti példánynál, pontosabban létező, de ritka megoldás, csak 1-2 eredeti 166 MM fotón láttam ezt a kis kiegészítő elemet. (Egy kis bizonyítvány magyarázat: amikor az 1:43-as fotót készítettem, még nem tudtam, hogy milyen 1:18-as és original képekkel fogom összevetni a modellt, így a fényképezővel nem is erre a kis sárvédőre, hanem az utastérre fókuszáltam, azért homályos az autó hátulja. A lényeg azért remélem látszik így is :) Ebből az áttekintő képből kiindulva merüljünk el kicsit a részletek bugyraiban. Maradjunk Goofy autójának hátsó fertályánál:

A rendszámtábla, és annak szűk környezete az igazán kihívást jelentő terület itt. Úgy gondolom, az 1:43-ason túl nagyok, az 1:18-ason viszont túl picik a hátsó lámpák, az 1:43-nál a krómkeret sem illeszkedik valami magabiztosan a helyén, és az általános iskolai matekórán biztos, hogy nem ezzel a krómkarikával fogják szemléltetni "a kör" fogalmát. Viszont dícséretes, hogy a mütyürkén is kaptak a lámpák és a rendszámtábla is ebből a hajszálvékony rétegben felhordott krómszerű anyagból, élőben nagyon precíz kis technikának hat! Felhívom a figyelmet az 1:18-asével teljesen versenyben levő kidolgozottságú Ferrari feliratra, az alatta levő kis címer féleségre, és a csomagtartó kilincsére. Ilyen kis méretben nem akármilyen mutatvány ez. Az előző képcsokornál emlegetett extra sárvédő elem ezen az 1:43-as fotón figyelhető meg jobban.

Miután Goofy orrát megszégyenítő alapossággal körbeszimatoltuk az autót kívülről, lavírozzunk kicsit az utastér felé:

Láthatóan egy újrabőrözött utasterű példányt ábrázol az eredetit bemutató fotó, így nem teljesen mérvadó az összehasonlítás, de az azért egyből látszik, hogy a műszerfalon levő különböző egységek elhelyezése némi szolid diszharmóniát mutat. Véletlenül sem egyezik meg az egyes mérőműszerek száma és elhelyezkedése a három képen. Ennek oka az, hogy a 166 MM-ről legalább 3 féle műszerfal fotóit lehet megtalálni a neten, pontosan azt a 3 félét, ami ezeken a képeken is látható. Persze lehet hogy voltak még további változatok, és az sem teljesen világos, hogy milyen konkrét 166 MM verziónál (vagy melyik alvázszámúnál)  melyik műszerfalat használták. Az sem kizárt, hogy esetleg utólagos átépítéseket is látni egy-két felújított példányon...remélem Camaro96 majd kibogozza az igazságot :) Amíg ezen morfondírozunk, akár véleményt is alkothatunk arról, ami a fotókról egyértelműen látszik: a mütyürke utastere tisztességes munka ugyan, például a kormány kidolgozottsága a nagytestvérével vetekszik, viszont műszerek terén már 1:43-ban is látni ettől finomabb megoldásokat, hogy az egynegyvenhármas bowling golyó méretű sebváltó gombról már ne is beszéljünk. El kell ismernem, ez nem az a mütyürke utastér, amiben egy kicsinyített Goofy felhőtlen mosollyal az arcán utazna.

A 125 S posztnál csattanós pofont kaptak az 1:43-as felnik, lássuk, ezúttal hátha javult valamit a helyzet:

Talán az 1:18-as Elite 166 MM tulajok is egyetértenek velem abban, hogy nem ez a legszebben sikerült felni, amit a Mattelnél kiadtak a kezük közül. Nem úgy az 1:43-asé, aminél ugyan a kerékanyák kicsit túlméretezettek, de a küllők vastagsága és az egész felni fényezése valami egészen finom összképet adnak. Ismét hozzá kell tennem: élőben, a valós méretében még szebb a látvány. Az eredeti gép ezen részletét ezúttal sem sikerült a modelleknek 100%-osan visszaadni, de ha választanom kellene, akkor az Elite 1:43-as megoldására tenném a voksom.

Update: a poszt ezen részét még netes képanyag alapján, illetve nyilván a kommentek ismerete nélkül írtam. Látva Camaro fotóját, és elgondolkodva LeoNardo mester kommentjén (idézem: "a 43-ason aránytalanul rosszak a kerekek méretei (...) és a kerekek sem töltik ki teljesen a kerékjárati íveket, ahogy az eredeti autón, pedig ez a 166 MM egyik formai jellegzetessége." ) elismerem, hogy mégis az 1:18-as verzióra kell tennem azt a voksot. :P

Szinte érzékelem az olvasókban mostanáig felgyülemlett kétkedést: "ez volt az a nagy durranás, amivel az 1:43-as méretarány visszavágna a múltkori pofonért?" Elismerem, hogy eddig nem volt igazán meggyőző a mütyürkevilág most terítéken levő képviselője, de...a bemutató végére tartogattam azért némi puskaport ;) Például azt a "Superleggera" feliratot, ami a motorháztető elejének két oldalán van:

A fényképezőgépem '"ojjektíve" majdnem kiesett a vázból, annyira igyekezett előrefelé ahhoz, hogy kellően közelről le tudjam kapni ezt a körömpiszoknyi kis szöveget. Mondanom sem kell, hogy szabad szemmel nem olvasható a felirat, és sokadszorra utalok a modell ezen részletének valós méretére: fülétől a farkáig talán van 4 mm is ez a kis ákombákom.

A mütyürke másik erőssége az első szélvédők környékén keresendő:

Akárhányszor elém kerül a 166 MM, mindig ezeket a bogárfogókat nézem tátott szájjal, a pengevékony ablakokat, és az ugyanilyen finom ablakkereteket...nagyon precíz munka. A modellen levő hátsó sárvédő elemmel és a különböző elrendezésű műszerfallal együtt ez a fix pici üveg+lehajtható nagyobb plexi megoldás is a ritkábban látható elemek közé tartozik. Legalábbis az általam végignézett 166 MM-ek közül csak nagyon kevésen voltak felszerelve ezek az elemek. Ismét csak szegényes 166 MM ismereteimre tudok utalni, biztosan le van írva valahol, hogy melyik alvázszámú gépen melyik megoldás szerepelt valójában. Koncentráljunk tehát továbbra is a gépezetünkre, és álmélkodjunk tovább ezen a finom szélvédő megoldáson. Emlékeztetőül ismét fölteszem a bliszteres IXO ugyanezen alkatrészét...

...és a tökéletes összehasonlítás kedvéért, hasonló szögből lefotózva az Elite 166 MM-ét...

Talán így kicsivel jobban érzékelhető, miért kezdek egyre inkább mütyürke párti lenni. Lenyűgöznek ezek az apró, de attól még finoman kidolgozott részletek, sokkal inkább, mint ahogyan azt a nagyobb méretű társaiknál tapasztaltam.

Vonjuk le ismét a konzekvenciát: egyértelmű ítéletet nem tudok, de nem is akarok hirdetni, amúgyis tudom én, hogy lehetetlen küldetés két ennyire különböző méretarányt teljesen objektíven összehasonlítani, de azt azért szerintem megállapíthatjuk, hogy az 1:43 ezúttal megmutatott valamit a valódi tudásából.

Remélem tehát, hogy egy 1:43-asnyi mászthev érzést minden 1:18 fanban elültettem a kis műszerek iránt, de ha mégsem, akkor a következő poszttal majd ismét megpróbálom :) 

Egy minden eddiginél komolyabb összeeresztés lesz a téma: IXO (nem bliszteres, hanem precízen kidolgozott) Ferrari 375 Plus 1:43 és BBR Ferrari 375 Plus 1:18 :)

Címkék: ferrari gyűjtemény elite 166mm

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari43.blog.hu/api/trackback/id/tr862807526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labdacs 2011.04.08. 15:19:56

jó kis írás volt, köszönjük szépen.

bevallom őszintén, nekem nagyon tetszenek ezek az ős-Ferrarik. amikor még nem volt minden autó egyforma, és készültek 2000 köbcentis 12hengeresek is.
a 166-ost még a trafóház 125S-nél is jobban szeretem. főleg, hogy egy ilyen gufiautóval sikerült Le Mans-t nyerni.

azt sem értem, hogy a Mattel miért nem hozza ki a győztes autót. azt biztosan megvenném, mert jelenleg csak egy mezei HW pihen belőle otthon. amiből rögtön következik, hogy Xapa mester egy ráncfelvarrt, Elite modellnek eladott, picit csinosított HW-t eresztett össze egy jóval fiatalabb 1:43-as verzióval.
megnéznék azért egy 599 XX meccset a két méretarány között, hogy ott is ennyire kétesélyes lenne-e az eredmény.

mert ez az egynegyvenhárom számomra továbbra is olyan, mint a parasztbácsinak a zsiráf az állatkertben; szép-szép, de otthonra nem kéne..

LeoNardo 2011.04.08. 15:33:59

Hello Xapa! :)

Gratula a nagy visszatéréshez és az íráshoz is, ami ismét nagyon jól sikerült! Olyan szokásos, Xapás :)))

Nem köntörfalazok, engem nem sikerült meggyőznöd, pedig hagytam volna magam.

Tényleg nagyon szép apró kis részletek vannak rajta néhol, de szerintem vannak nagy hibái is. Igencsak részrehajló voltál több pontnál is. Az egyik ilyen a felni, ahol azt érzem, hogy az 1:18 méltánytalanul kapott lehúzást, a mütyür meg magasabb osztályzatot, pedig a 43-ason aránytalanul rosszak a kerekek méretei. Ez a legelső 3-as fotón látható leginkább, ahol a 43-as sínautónak néz ki az eredetihez képest, annyira kicsi a nyomtáv, és a kerekek sem töltik ki teljesen a kerékjárati íveket, ahogy az eredeti autón, pedig ez a 166 MM egyik formai jellegzetessége. Ez a kerék-összehasonlítós képeknél jön ki leginkább.
Tovább folytatom a kekecséget: szerintem elég elnagyolt a kasztni kidolgozása, és hiába a sok szép embléma, ha az éleket nem sikerül arányosan lecsökkenteni. Értem én, hogy ez nagyon pici, és vannak korlátok, de pont ez az, amiért nem tetszenek az 1:43-asok.

Nem akartam nagyon bántani a kisautót, de a képek alapján a fentieket éreztem. Az is lehet, hogy kézben tartva más lenne a helyzet, mint ahogy azt már ezerszer megbeszéltük.

Remélem nincs harag! ;-)
Várom a 375-ös meccset, bár szerintem most kihirdethetjük a győztest?! :-P

=xapa= 2011.04.09. 08:12:54

@Labdacs: "mert ez az egynegyvenhárom számomra továbbra is olyan, mint a parasztbácsinak a zsiráf az állatkertben; szép-szép, de otthonra nem kéne.. "

:))))))))))))))))))))

Igazad van, tényleg nem volt teljesen sportszerű a ráncfelvarrott 1:18 Elite vs új építésű 1:43 Elite, de mégis ezzel billent a helyére az egyetemes 1:43 blog igazság, hiszen ,legutóbb a 125 S-nél meg fordítva volt sokszorosan esélytelen a bliszteres IXO 1:43 az újkori Elite 1:18-al szemben :)

Nekem a "trafóház" :))) közelebb áll a tetszési indexben a csúcshoz, mint a 166MM, de abban teljes mértékig egyetértek, hogy az ős-Ferrarik varázsa utánozhatatlan.

Kétesélyes meccsre talán akkor lenne lehetőség, ha a Kyosho 1:43 Daytonát a Kyosho 1:18 Daytonával hasonlítanánk össze, ahogy az a Fekete gyémántos poszt képanyagából is érzékelhető. Az Elite igazán jól sikerült 1:43-asai inkább F-1es gépek, 500 F2, D50 és társaik (de azokból nincs 1:18 pár), illetve utcaiból a 412 is teljesen hibátlan műszer, de annak megint nincs 1:18 változata ugye. Napjaink Ferrari típusainak 1:43-as Elite változatai, mint az F430 és a 612 elég esetlennek tűnnek, legalábbis fotók alapján, viszont a 458 (ahogy azt a posztjában is írtam) kivételnek tűnik ez alól. De ahogy az 1:18-as blogban is volt szó róla, még a Kyosho is képes óriási elnagyoltságokra 1:43-ban, példa erre a totálisan aránytalan 288 GTO.

=xapa= 2011.04.09. 08:57:53

@LeoNardo: köszönöm-köszönöm, részemről az öröm, hogy teccccccccccccett :)

"Nem köntörfalazok, engem nem sikerült meggyőznöd, pedig hagytam volna magam."

Never give up, még alig néhány 1:43-as poszton vagyunk túl, mire a fejemben levő posztmennyiséget kiírom magamból, remélem te is lelkes mütyürmester leszel :P :P

Elfogultság OFF
Igazad van, valóban nem illeszkednek rendesen a kerékjárati ívekbe az alapból alulméretezett kerekek, és a kasztnin is elnagyolt néhány részlet, mint például az a kis övvonal az autó oldalán. Ahogy Labdacsnak is írtam, sajnos tényleg jellemző több 1:43-as modellnél egyfajta esetlenség, darabosság, szinte látja az ember az izzadtságot a gyártó képzeletbeli homlokán, hogy valami értelmes kinézetű modellt farigcsálhasson ilyen picike alapanyagokból. Még a Kyosho is képes ilyen elméretezésekre (ahogy szintén Labdacsnak is írtam) és ezen el is gondolkodtam , a kommented után, hogy lehet jobb is lenne, ha az alapból 1:43 specialista gyártóktól vásárolnék inkább, mint az IXO vagy az Art Model, mert tőlük még nem láttam durván elméretezett modelleket. Az Elite-al és a Kyosho-val is az a "baj", hogy vannak zseniális gépeik (Elite-nak szinte az összes F-1ese, Kyoshonak például a Daytona) és vannak állati nagy melléfogásaik is.
Elfogultság ON
Viszont... :P :P :P az 1:18-as 166 MM-nél meg (legalábbis fotó alapján) éppenséggel túl nagyok azok a kerekek, a gumik mintázata is elég traktoros, illetve a posztban magának a felninek a minőségére helyeztem a hangsúlyt, és abban szerintem továbbra is az 1:43-nál az előny.

Véletélenül sincs harag, pontosan ilyen őszinte kommenteket várok mindenkitől! ;)

Az elfogultságomat egyébként-most szólok-sosem fogom tudni levetkőzni, annyira szeretem ezeket a mütyürkéket, hogy elnézek nekik minden kis hibájukat :P

A 375-nél azért várjuk ki a végét, persze a győztes kiléte nem kérdés, de az IXO 375 ehhez az 1:43 Elite 166 MM-hez képest ismét másik kategória! :)

Labdacs 2011.04.09. 10:57:21

@=xapa=: nézz át a ferrari18-ba, ott pont van friss cucc a 375-ről.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.04.09. 15:52:44

Köszönjük a minden részletre kiterjedő bemutatót, jó kis ebéd utáni olvasmány volt! :-)

Magáról a típus-bemutatóról: Xapával már beszéltem a posztírásról, de még bizonytalan, hogy mikor lesz újabb írás, de nem felejtettem el. :-) Viszont ez a műszerfaltéma igen érdekes, szeretném kibogozni, sok idő lesz, de nem baj, szeretek "szörcsingelni". :)

Nekem is bejönnek az ős-Ferrarik, meg is van 1:18-ban a 166-os és mondhatom, nem bántam meg, hogy még a decemberi börzén elhoztam Labdacstól. Szeretetre méltó modell, a hibáiról pedig a Mattel tehet, mér' nem True Elite-ként hozták ki. Nem tudom a többinél hogy van, de az enyémnek a csomagtérteteje nem tud rendesen becsúkódni, az illesztésről meg ne is beszéljünk. Erővel kell nyomni, hogy a helyére pattanjon. Na meg a bal első kerék is kicsit csálén (kifelé) áll.

Az 1:43-nak szintén vannak hibái, éppen ezért, ilyen téren egy kalap alá lehetne venni a mütyürt és az 1:18-at. A Mattel mindkét méretaránynál hagyott némi kívánnivalót a modell után, de mindezektől függetlenül, ott van a helyük minden gyűjteményben.

Azt tényleg el kell ismerni, hogy az 1:43-on tényleg szebbek a barchettás ismertetőjegyek, de az én pirosomon is jobban kijönnek ezek a "vonalak", mint ezen 60. évfordulós, csresznyén.

Hűtőmaszk: Lehet hogy 11 nyílással már nem tudtak megbírkózni Mattelék? Lehet, ha meglenne a 11, akkor kevésbé nézne ki ilyen jól, vagy már nem tudták volna megcsinálni "lyukasan", csak egybeöntve? Mert elnézve az 1:18-as hűtőrácsát, el tudom képzelni, mekkorák lehetnek a mütyürön. Egy hangya sem tudná bedugni rajta a fejét (enyhe túlzással persze).

A 3. lámpa sztem a Le Mans-i 24 órásra kellett, éjszaka nem árt ha kicsivel több fény vetül az útra. De majd kitaláljuk. :-)

Az 1:43-as hátsó krómkeretét elnézve, nem lehetett valami biztos kezű munkás. Habár ez nem is csoda.

Beltér: Nekem a kormány tetszik a legjobban, sokkal jobban bejön, mint az 1:18-ason.

A felniről itt van egy képem:

picasaweb.google.com/113595040302951221669/EliteFerrari166MM#5593566146411318082

Tényleg nem valami szépségdíjas, de azért tűrhető. Az 1:43-ason megint csak ailg tudom elhinni, hogy ilyen vékony küllőket képesek voltak csinálni...

Superleggera felirat az 1:18-ason:

picasaweb.google.com/113595040302951221669/EliteFerrari166MM#5593566350260703426

Nekem tetszik.

Illetve a saját képeim az 1:18-asról:

picasaweb.google.com/113595040302951221669/EliteFerrari166MM#

I understand, miért szereted a mütyüröket, el is ismerem, hogy durva és gyönyörű, amit ki tudnak hozni ebből a méretarányból, de ezzel a géppel még nem sikerült meggyőznöd. :-) A Kyosho Daytonával, azzal már annál inkább! De mindentől függetlenül nem fogok elkezdeni a közeljövőben mütyüröket gyűjteni, már csak azért sem, mert ha egyszer több vitrinem lesz, az legtöbb 1:18-as Ferrari, amit szeretnék meglesz, akkor belekezdek más autómárkák 1:18-as gépsárkányait gyűjtögetni. Az azévi Ferrarik mellett pesrze. :-) Nem akarok most példálózni, mert elég nagy OFF, de gondolom értitek mire gondolok. :-)

Mindesetre, ha hozzámvágnak egy 43-as Kyosho Daytonát, nem fogom visszadobni. :-D

Még egyszer grazie a bemutatóért, várom a következő összecsapást. :))

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.04.09. 15:57:14

Ja, az 1:18-as 166-osról annyit, hogy a sima pirosat már nem egyszerű beszerezni, ezért is örülök, hogy már a vitrinben áll, jobban mondva, itt van most mellettem. :-)

Xapa, jössz a holnapi börzére?

=xapa= 2011.04.09. 18:17:03

@Camaro96: Nagyon jók az 1:18-as képek! Légyszi' készíts egyet olyan "hátulról-oldalról" szögben, ahogy a harmadik képcsokornál vannak a gépek beállítva, és ha megengeded, kicserélgetem a posztban az 1:18-as fotókat a tieidre, ok?

=xapa= 2011.04.09. 18:17:51

@Camaro96: ...és a Superleggera résznél is beillesztem a tiédet, úgy lesz teljes.

=xapa= 2011.04.09. 18:23:12

@Camaro96: Örülök hogy tetszett a poszt, a következőre (375) nem kell enynit várni majd, mint erre :) Pláne hogy most meg tudom lovagolni a Labdacs-i hullámot az 1:18-as blog BBR 375 bemutatójáról :)

A típusbemutatóval ráérsz, ahogy ezt e-mailben meg is beszéltük, inkább lassabban készüljön el, de legyen jó, kekeckedősen részletekbe leásós, minden nyitott kérdést megválaszolós ;)

A hűtőrácson én is gondolkodtam, hogy vajon miért nem bírtak még kipréselni néhény extra lyukat, de jól sejted, valóban levágott hangyafejeket lehetne maximum befricskázni azokon a réseken :)

Nem bírtok eltántorítani a célomtól, akármennyire fogadkozol te is, Labdacs is, és LeoNardo is, akkor is megfertőzlek titeket az 1:43-a vírussal, majd meglátjátok! :P :P De legalább egy 1:18 fan skalpját ki akarom tenni az 1:43-as trófea falamra!

=xapa= 2011.04.09. 18:25:36

@Camaro96: Sajnos nem megyek, családi programom van a hétvégén (vagyis eddig az volt, de kb fél óra múlva folytatódik) Ráadásul pont múlt héten tekertem le 1.100 km-t Zaláig oda-vissza, szóval most átkapcsoltam megint benzinspórolós üzemmódba :)

De ha lesz még idén börze, egy számomra a mostanitól kedvezőbb időpontban, akkor nem fogom elmulasztani.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.04.09. 18:59:27

@=xapa=: Here you are:

picasaweb.google.com/113595040302951221669/EliteFerrari166MM#

Micsoda megtiszteltetés! :-)

Ja, ha nem elég jó a képmínőség, akkor majd holnap börze után csinálok még párat, úgyis pakkal jövök haza. :-)

Rendben, a típusbemutató rendelésed szerint fog készülni. :))

Vírusfertőzés: Akkor, mondjuk úgy, hogy hagyom magam, jó? ;)

Az kár...
...na mindegy, idei börze időpontok:

www.norev.hu/index.php?data%5Bmid%5D=81

Az utolsó decemberi pedig nem 12-én, hanem 11-én lesz, akkora esik ugyanis a vasárnap. :P

=xapa= 2011.04.20. 23:50:30

@Camaro96: Á, részemről az örökhála, hogy nem netes képekkel kell kitöltenem a poszt 1:18-as képanyagát :)

A tieid meg tényleg jók, mármint a képek :)

Vírusfertőzés: helyes-hely, pont ezt akartam hallani :) :)

Köszi a börze időpontokat, valamelyikre reményeim szerint eljutok, egy jó árú McQueen Lussót lőnöm kellene még idén, és ilyesmire csak börzén kínálkozik esély :)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.04.21. 22:44:32

@=xapa=: Ajajj, a 43-as vírussal fertőzött nyílad célba talált! De csak olyan szinten, hogy ha "befejeztem" (idézőjelben persze) a 18-as projektet, akkor utána, megnyithatom az 1:43-as aktát is! Persze az még messze van... ;)))

Labdacs 2011.04.30. 11:27:01

@Camaro96: ha én is befejezem az egytizengyolcas projektet, ígérem, fogok venni egynegyvenhármas vasakat.

=xapa= 2011.05.06. 19:07:31

@Camaro96: "a 43-as vírussal fertőzött nyílad célba talált!"

:))) Na akkor legalább célozni még tudok ;)

Föltettem az 1:18as képeidet a poszthoz, dánke sőőn a picstöröket! :)

=xapa= 2011.05.06. 19:09:05

@Labdacs: Oké, ennek nagyon örülök, de remélem a "ha én is befejezem az egytizennyolcas projektet" nem egyenlő olyasmivel, mint például "ha a Ferrari a Mercedestől fog motort vásárolni" :P ;)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.05.06. 20:35:38

@=xapa=: Én köszönöm mégegyszer a lehetőséget és örülök, hogy segíthettem. :-)

" de remélem a "ha én is befejezem az egytizennyolcas projektet" nem egyenlő olyasmivel, mint például "ha a Ferrari a Mercedestől fog motort vásárolni" :P ;)"

Ez naggyon jóóóóóóóó! :-DDD

Labdacs 2011.05.07. 19:38:22

@=xapa=: majd ha nem fog senki egytizennyolcast gyártani és megvettem mindent, ami nekem tetszik, akkor tényleg nekifogok az egynegyvenháromnak. megint.

Labdacs 2011.05.07. 19:44:29

jók lettek az új képek.
süti beállítások módosítása